انواع پارکت و لمینت
نوشته شده توسط : arex

انواع پارکت

 

پارکت هایی که امروز در بازار موجود است، به صورت پارکت- لمینت به فروش می رسد. این بدان معنی است که یک لایه چوب که پارکت نام دارد با یک روکش از نوعی پلاستیک فشرده که لمینت نامیده می شود پوشیده شده است. پارکت- لمینت بر اساس ویژگی های زیر به چندین گروه تقسیم می شود:

 

*    ضخامت

پارکت- لمینت در ضخامت های 6 میلی متر، 8 میلی متر و 12 میلی متر وجود دارد. پارکت های 6 میلی متری در فضاهایی استفاده می شود که رفت و آمد زیادی صورت نمی گیرد. پارکت های 8 میلی متری برای فضای مسکونی کاملا مناسب است. اگر جنس پارکت خوب باشد، با ضخامت 8 میلی متر، تا مدت 10 سال در فضای مسکونی دوام می کند.

پارکت های 12 میلی متری در فضاهای اداری –تجاری و جایی که رفت و آمد زیاد صورت می گیرد، استفاده می شود. مانند بیمارستان ها. این پارکت ها مقاوم تر از پارکت های 8 میلی متری است ولی به دلیل قیمت بالاتری که دارد، نیازی به استفاده از آن در خانه نیست.

  *    رنگ

رنگ های پارکت- لمینت معمولا از چوب طبیعی الهام گرفته شده است. رنگ ها از سفید تا قهوه ای تیره تنوع دارد. در این میان رنگ های روشن و رنگ چوب های طبیعی بسیار پرطرفدار هستند.  

*    کشور سازنده

پارکت- لمینت های موجود در بازار ایران ساخت کشورهای چین، ترکیه، کشورهای اروپایی و ایران هستند. از این میان پارکت های ساخت کشورهای اروپایی و ترکیه از کیفیت به مراتب بهتری برخوردارند.

  *    قیمت

قیمت پارکت های ایرانی و چینی بسیار ارزان تر از پارکت های اروپایی است. می توان یک مترمربع پارکت چینی را به قیمت 20 تا 30 هزار تومان تهیه کرد. قیمت پارکت ترکیه بین 40 تا 50 هزار تومان است.

 

 مجموعه مقاله های کامل درباره پارکت و لمینت

 





:: بازدید از این مطلب : 289
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: